inget har vänt sig emot mig

Jag har haft min blogg ett bra tag nu, jag kollade precis igenom mina inlägg för "Fartyg".
Jag ska erkänna att jag är jättestark inom mina intressen, jag tänker aldrig ge upp dom.
Jag har alltid haft turen med mig på det sättet, igentligen vet jag inte vad tur är på riktigt, men jag har det.
Den första gången var att jag hade kollat runt på internet om fartyg och sådant, hittade en film jag gärna ville se.
Filmen heter Poseidon och är jättebra!
När jag väl stängt ner datorn och kollade på tv:n så var det reklam på 6:an.
Vad var det? Det var en reklam om precis den filmen jag ville se, jag undrade vad i?
Funkar det såhär? Det är bara ren tur, ingen slump.
Som när jag var i Tallinn, jag vet om 2 ställen jag jättegärna ville gå till. Museeumet där en modell av Estonia stod, och minnesplatsen.
Jag hade ingen aning om var dom fanns, ingen av dom. Mitt mål var att hitta det utan hjälp, första gången när vi skulle gå till gamla stan så såg jag något stort, bara - Nej.. Det kan inte vara.. eller? 
Jag sprang dit verkligen för mitt liv, och där stod det! Estonias minnesplats. 
Sen med museeumet. Sista dagen vi var där så kollade jag på internet efter det på morgonen lite sådär. När vi gick ut på stan för andra gången så stod en stor skyllt mitt framför mitt huvud. - Estlands Sjöfartsmuseum. (på engelska dock)  Jag bad verkligen till pappa om jag kunde få gå in där, han ville det.. Min bror & Mamma är inte lika intresserade som jag & pappa.. så vi gick runt där - Åhh! kolla!!
Helt galna!! När linus & mamma - kan vi gå ut nu? Jag tog tusentals med bilder på Estonia modellen som stod därinne och det var helt underbart, kärlek.
Den sista riktiga turen på år, var när jag var i danmark för några veckor sedan.
Innan så hittade pappa en sida om tivolit i köpenhamn, Titanic Museum. Glad? Ja.
Det som låg i huvudet var Titanic. Det var helt otroligt. Jag har bara koncentrerat mig på Estonia nu för tillfället, så man fick en MP3 så fick man lyssna med bilder till och så, mycket nytt man inte visste, dom hade byggt upp en korridor i första klass. Jag gick där som om jag vore kung, verkligen.
Man fick känna på ett isberg, ska aldrig i hela mitt liv gnälla om att det är kallt, jag lovar.
Fick se saker från Olympic, Titanics systerfartyg och annat.
Som sagt, jag har haft tur, inom allt som har med mitt starka intresse och göra. Åter igen, för två veckor sedan kollade jag på Pearl Harbor, idag är det 70 år sedan. Kan det vara någon anledning till att jag började leta fakta om Pearl för att det var idag för 70 år sen det hände?

Börjar också bli lite intresserad i plan, inte passagerarplan. Krigsplan. B-25an & P40 (warhawken) är just nu mina favoriter inom det..
Jag är udda, men jag lär mig och det kan alltid leda till något.
Saker som jag köpte i danmark ♥
Babbel | |
Upp