How unknown can it be?

Hej, kom precis hem från skolan, när jag precis hade gått hem och var 2 meter ifrån dörren så kom pappa hem också. Hur olägligt? Jag har planerat att plugga resten av kvällen, vilket jag då kommer att göra. Det är något med SO, Historia. Jag älskar historia, men då det inte handlar mer om hur europa tar form?.. Men endå fastnar det rätt lätt i mitt huvud så det ska nog gå bra!

Har dock gått en halv vecka sedan Costa Concordia gick på grund, som en stor båtnörd vet jag inte vad jag ska säga.. Har kollat Live på fartyget och det är kul, en så länge. Tror verkligen den inte kommer stå där så länge till.. Kaptenen "Schettino" är ju bara lite för mycket. Världens mest hataste man hörde jag? Jo jag kan verkligen förstå. Det går som sakt många rykten om vad som hände. Han ljuger för den delen också.
Som att stenarna inte fanns på kartan, nänä okej, har dom en karta/radar från 60 talet eller? Så har vi ju facebookupdateringen om att en vän till honom skulle få se fartyget på nära håll. "imponera" Skulle inte vela kalla det så. Mer självmords aktigt. Han måste vara rent dum i huvet. Lyssnade igenom ett klipp från vad kustbevakningen sagt till Shitto, att han skulle gå tillbaka in i fartyget. Klar som fan att man gör det!! Jag förstår honom att han inte vill dö som kaptenerna på både Titanic & Estonia (dock har man ingen aning vad som hände med Aavo Phit, kapten från Estonia) 
Men vill du överleva så få ut alla människor ur skeppet först då! Haha blir så sur! 
Vill lägga till att alla tar denna olycka som Titanic #2 ? Hur i helvete kan man göra det? 
Mer än 1000 personer dog den natten, och de var i mitten på nordatlanten. Ja. För den delen kan man inte få någon hjälp alls, om man självklart inte vill vänta i 2 timmar på att en båt nämnd Carpathia. Vilket inte går för då är man DÖD. DÖD! Ihjälfrusen, död. Estonia går inte heller, mitt på östersjön och då får man be till gud på att en helikopter kommer förbi och plockar upp en OM MAN ENS KOMMER UPP I EN LIVBÅT? Visst, vattnet var kallt där i Italien, men man hade nog inte mer än 100 meter till land, hallå, vi simmar 200 meter i skolan. Dock är det ungefär 30 personer som är försvunna från Costa Concordia.  Nej, det går inte att jämföra.
Jag behöver inte "köpa plus" jag kan allt endå. Tacken för att vara en äkta båtnörd :)


Lite tankar som kommer förbi såhär när ett skepp har gått under.
Andra fartyg | |
Upp