Söndagen den 7 December 1941

This day will live in infamy for the United States of America.

Idag är det den 7 December, för 70 år sedan så anföll japanerna Pearl Harbor, Pearl Harbor ligger på Hawaii.
Det var tidigt på morgonen "the jap suckers" kom in från hangarfartyg ute från ingenstans, och sänkte nästan hela flottan av krigsfartyg, som det största ståtligaste skeppet U.S.S Arizona, har jag nämt det innan? 
EN sak jag ska göra innan jag dör är att åka till Pearl Harbor och kolla på Arizona. Jag tänker inte skriva mer än att Japanerna bombade både skepp och alla flygplanshangarer så inget kunde dom göra, jag kan nästan inget om det. Eftersom jag inte läser lika mycket om det som jag gör om Estonia. Men man förstår rätt mycket när man sett filmen.
Har kollat på filmen idag och tänker fortfarande tänka på alla de som dog av inget skäl alls.
R.I.P ♥


U.S.S Arizona blir bombat.
Arizona.. levande? ppfftt..


U.S.S Arizona idag. Det är sjukt att mer än 1000 personer inte kunde komma ut ur båten.

"Skulle dö för att få vara med i flottan alltså"



Andra Världskriget | |
#1 - - Anchana:

Jag har också sett den här filmen igår, den är as grymt, sorgligt också.



btw: du har jätte fin blogg :)

Upp